onsdag 27 juni 2012

Barn arbetskraft

International Labour Organization, ILO, har i dagarna presenterat en rapport om barn arbetskraft på Filippinerna. Idag beräknar man att det finns över 5 miljoner barn som arbetar i landet. Här finner ni artikeln. Det mycket tråkiga är att denna rapport visar att fler barn arbetar idag än när denna undersökning genomfördes år 2001.

Det är viktigt att vi fortsätter att uppmuntra familjerna att sända deras barn till skolan. Fattigdomen är utbredd på Filippinerna och många familjer har inte ens mat för dagen. Det är bl.a. därför som alla familjemedlemmarna måste hjälpas åt i syfte att försöka tjäna pengar för att få något att äta.

Det lilla skolprojektet på Filippinerna som jag och många andra personer stöttar är viktigt. Er insats gör det möjligt för dessa barn att gå i skolan. Min strävan är att inga barn i denna region ska behöva avstå från att gå till skolan. Men jag vet också att många barn vill finna ett arbete för att underlätta deras livssituation.

Framöver hoppas jag att vi ska få ihop tillräckligt med pengar så vi kan erbjuda skolbarnen ett mål mat då och då. Mat ger kraft och därmed kunskap.

Om du är intresserad av att stötta skolan och studenterna är du välkommen att kontakta mig eller sätta in ett valfritt belopp på Bg. Bg 836-3210.

Inga kommentarer: